Lelaki Perlu TAHU! Cara-cara Onani Yang Betul Dan Paling Memuaskan Untuk Kaum Wanita

Loading...

 

 

Meski frekuensinya tidak sesering pria, tapi wanita ternyata juga melakukan masturbasi loh. Biasanya perilaku ini dilakukan oleh wanita untuk mengukur sejauh mana mengenal rangsangan seksualnya sendiri. Bisa dimaklumi, kenapa masturbasi harus dilakukan oleh wanita. Ini lebih banyak disebabkan karena dorongan seksual wanita untuk sampai ke titik orgasme butuh waktu lebih lama dibanding pria.

Rata-rata wanita melakukan masturbasi dengan menstimulus klitoris, biasanya mereka melakukan dengan gerakan sedikit melingkar baik dengan kelingking ataupun jari tengah dengan menyentuh sendiri bagian atas atau bawah klitoris namun dengan bertambahnya kesenangan kadang mereka menambah lebih rangsangan tepat pada bagian atas.

Untuk mendapatkan sensasi yang lebih, beberapa wanita suka memasukan sesuatu ke dalam vagina pada saat bersamaan. Misalnya seperti dua atau tiga jari bahkan beberapa jenis barang yang bentuknya tidak lebih besar dari penis.
Selain klitoris, beberapa wanita juga senang melakukan masturbasi untuk mencapai orgasme dengan meraba puting payudaranya. Atau mengunakan vibrator dan produk replika penis yang ada saat ini.

Apapun alat atau benda yang digunakan, ada baiknya diketahui dahulu cara mencapai orgasme melalui masturbasi oleh wanita.
Caranya? Dengan mengetahui langkah-langkah yang lazim dilakukan pada saat masturbasi, yaitu :

  1. Jika ingin melakukan masturbasi sisihkan waktu sedikitnya sejam, dua kali seminggu dan carilah tempat yang dirasa aman dan terbebas dari gangguan.
  2. Pakai sabun mandi favorit, nikmati saat penyabunan seluruh badan dengan memberi banyak perhatian pada payudara dan area genital.
  3. Keringan badan dengan belaian cinta dan perhatian untuk melanjutkan eksplorasi bagian tubuh sendiri seperti yang diinginkan.
  4. Jika ingin mastusbasi di kamar, yakinlah ruangan hangat dan nyaman. Putar musik favorit, lalu berbaringlah di tempat tidur dan mulai menyentuh diri sendiri dengan cara bagaimanapun yang anda sukai. Pastikan anda merasakan kesenangan atas sentuhan pribadi yang dilakukan.
  5. Ingin lebih bergairah? Balurkan baby oil pada payudara, leher dan tenggorokan. Usap secara perlahan dan nikmati sensasi perasaan yang ditimbulkan dari usapan yang dilakukan.
  6. Perlahan-lahan biarkan tangan masuk ke bagian tubuh yang lebih dalam. Berikan belaian pada perut kemudian pakailah baby oil di antara kaki. Biarkan insting anda yang mengambil alih.
  7. Selipkan jari ke dalam vagina. Cobalah renggangkan otot seputar jari. Kemudian rileks. Perlahan-lahan renggangkan pembukaan vagina, ini adalah sesuatu yang memberikan kesenangan pada banyak wanita.
  8. Lakukan gerakan melingkar dimana kitoris berada. Jangan terburu-buru. Semakin anda fokus, semakin muda menemukan kesenangan yang lebih. Seiring semakin cepatnya napas anda, itu menandakan anda sangat menikmati diri sendiri.
  9. Jangan lupa bagian yang paling berpengaruh pada rangsangan wanita adalah pikiran. Karena itu cobalah fokus dengan memikirkan bahwa anda bisa terangsang dengan cara membaca buku atau nonton video erotis.
  10. Setiap kali anda membelai tubuh anda, cobalah tetap lakukan lebih lama. Jangan panik atau merasa berdosa atas apa yang tengah anda lakukan.
  11. Ambil napas dan katakan pada diri sendiri adalah hak setiap wanita untuk mencintai dan menikmati tubuh diri sendiri.
  12. Jika dengan meraba klitoris belum cukup mencapai klimaks, cobalah masukan satu atau dua jari dari tangan lain ke dalam vagina atau menggunakan vibrator, biarkan insting mengambil alih dan katakan apa yang anda harus lakukan.

sumber susuviral.blogspot.my

Wanita Wajib Baca..!!! Inilah 7 Sebab Mengapa Wanita Perlu “Onani” Dua Kali Dalam Sebulan Yang Perlu Anda Tahu.

Aktiviti melancap sering mendapat pandangan yang negatif dari segelintir masyarakat. Padahal sebenarnya melancap mampu memberi manfaat dari segi kesihatan kepada wanita mahupun lelaki. Teruskan bacaan bagi mengetahui 7 kelebihan melancap.

1. Memperbaiki Mood
Aktiviti melancap melepaskan zat kimia yang dapat menghasilkan perasaan yang menyenangkan. Zat ini mampu mengembalikan semangat dan mendorong kepuasan serta mengaktifkan perasaan senang di otak.

2. Hubungan Seks Menjadi Lebih Lama
Melancap mampu membuatkan hubungan seks bertahan lebih lama sebelum mencapai kepuasan. Buat latihan dengan mencatat masa berapa lama waktu yang diambil untuk mencapai kepuasan ketika melancap. Jika kebiasaan 2 minit, cuba buat kepada 3 minit.

3. Kekebalan Tubuh Meningkat
Ejakulasi mampu meningkatkan hormon cortisol. Hormon ini membantu mengatur dan menjaga kekebalan tubuh dalam skala yang kecil.

4. Mencegar Kanser
Dari pemerhatian yang dijalankan di Australia menemukan bahawa lelaki dan wanita yang ejakulasi lebih dari 5 kali seminggu memiliki risiko kanser prostat dan kanser ovari yang kecil.

5. Keperluan Hidup
Wanita akan rasa semua keperluan hidupnya berjaya di penuhi. Amat mudah bukan? Namun itulah kenyataanya, wanita sebenarnya lebih mementingkan diberi perhatian oleh suami lebih dari segala apa yang dimahukan. Suami adalah harta yang paling berharga buatnya.

6. Membangkitkan Perasaan Teruja
wanita akan rasa perasaan teruja di mana perasaan ini hanya akan datang melalui kepuasan seks dan mencapai orgasm. Membuatkan wanita teruja adalah amat penting bagi menaikan semangatnya demi mengadapi kehidupan sehari-harian.

7. Mengurangkan Emosi Negatif
Wanita akan waras dan kurang beremosi negatif kerana semua beban yang ditanggung sudah terlepas apabila mengalami orgasm.>

P/s: Walaupun melancap mempunyai kebaikan, jangan dilakukan dengan terlalu kerap kerana ianya akan mendatangkan kemudaratan juga nanti.

Sumber : Kekita Media Network

Kaedah Untuk Mengetahui Wanita Telah Keluar Air Maninya

 

 

Cara Mengetahui Wanita Sudah Keluar Air Mani|ramai suami isteri pada masa kini tidak mengetahui sama ada air mani isteri mereka sudah keluar ataupun tidak semasa bersetubuh. Bagaimanakah rupa air mani perempuan?

Bagaimana hendak memastikan dan mengetahui air mani isteri telah keluar?
Soalan

Tuan, saya ingin dapatkan kepastian tentang mani perempuan. Sepertimana yang diketahui, apabila keluar mani lelaki atau perempuan mereka wajib mandi hadas biarpun tanpa persetubuhan.

Walau bagaimanapun, sepanjang perhubungan saya suami isteri, kami belum dapat kenal pasti bagaimanakah rupa mani perempuan.

Oleh itu sukar untuk ditentukan sama ada isteri saya wajib mandi atau tidak apabila ia telah mendapat kepuasan melalui istimta’ tanpa bersetubuh tetapi keadaannya umpama orang kepuasan setelah disetubuhi.

Adakah mani perempuan sama seperti mani lelaki dan apakah tanda-tanda seseorang perempuan itu telah keluar mani?

Adakah wajib mandi apabila seseorang perempuan itu telah kepuasan seks melalui hubungan istimta’ sahaja tanpa disetubuhi dan tiada tanda-tanda ia telah keluar mani?

Harap tuan dapat jelaskan dengan terperinci. Terima kasih.

Jawapan

Keluar mani dengan apa cara sekalipun sedikit atau banyak, warna biasa atau warna darah dalam keadaan jaga atau tidur, dengan syahwat atau tidak kecuali mani jimak yang keluar semula dari faraj wanita selepas mandi junub, ia tidak wajib mengulangi mandi lagi jika keluarnya tidak dengan syahwat.

Mani ini dapat diketahui dengan memancut keluar atau dengan merasa lazat, atau berbau tepung ketika ia masih basah atau berbau putih telur ketika keringnya sekalipun keluarnya tiada memancut.

Mani wanita sama juga, kadang-kadang tiada dapat diketahui melainkan dengan merasa lazat sahaja ketika keluarnya.

Imam Ahmad dan Nasa’i meriwayatkan: “Khaulah pernah bertanya kepada Rasulullah SAW tentang wanita yang bermimpi seperti yang dialami oleh lelaki. Nabi menjawab: ‘Dia tidak wajib mandi sehingga ia keluar mani seperti juga lelaki juga tidak wajib mandi apabila ia tidak keluar mani ‘. “.

Oleh kerana biasanya keluar mani wanita sukar untuk dikesan, maka memadailah dengan merasakan lazat dan kenikmatan atau kepuasan itu membuktikan bahawa wanitanya telah keluar mani.

Jika demikian maka perlulah ia mengerjakan mandi wajib.

Dengan demikian lebih selamat dan terhindar dari was-was.

 

Loading...

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*